Портфоліо викладача.

Ягодка Олена Григорівна
· Дата народження  03.06.1969р.
· Освіта Вища. 
1.Криворізький гірничо-рудний інститут, механік-технолог металорізальних верстатів та інструментів.
2. Дніпровський гуманітарний університет, практичний психолог.
 Категорія: викладач "спеціаліст вищої категорії".
Педагогічне звання: викладач-методист.
· Місце роботи: Державний професійно-технічний навчальний заклад "Дніпровський регіональний центр професійно-технічної освіти"
· Курси підвищення кваліфікації лютий  2019 рік.
· Педагогічний стаж роботи - 14 років
· Педагогічне кредо Мудрий не той, хто багато знає, а той, чиї знання корисні
· Моя проблемна тема:
Використання інтерактивних методів навчання на уроках як засіб формування ключових освітніх компетентностей здобувачів освіти"

Освітній процес:








«Найвища цінність у людини – це її здоров’я. Вона зможе його оцінити, якщо його втратить», – так стверджує Олександр Захаренко. Сьогодні нікому не спаде на думку сперечатися з цією тезою. Сучасні діти розуміють цю істину лише підсвідомо, і лише з роками ми починаємо цінувати здоров’я і плекати кожну мить життя.
Так, здоров’я – найбільша цінність не лише окремої людини, а й усього суспільства. Істина відома, але це не стало переконанням, як в поведінці кожної людини, так і в суспільстві.
Найважливішим завданням сучасної шкільної освіти є формування мотивації до збереження та зміцнення здоров’я людини. Професійно-технічний навчальний заклад має навчити здобувачів освіти використовувати резервні сили свого організму, оволодіти життєвими навичками здорової та безпечної поведінки, спілкуватись з людьми, передбачати наслідки своїх вчинків та вміти приймати своєчасні рішення, а також формувати цінності і переконання, які сприяють свідомому вибору здорового способу життя та наміру дотримуватися його постійно.
Вирішення цього завдання покладено на курс Захист Вітчизни (Основи медичних знань), який за своїм змістом об’єднує питання здоров’я та безпеки життєдіяльності на основі діяльнісного підходу. Метою його є формування у здобувачів освіти свідомого ставлення до свого життя та здоров’я, формування здоров’язбережувальних компетентностей.
Декілька років поспіль працюю над проблемно-методичною темою: «Використання інтерактивних методів навчання на уроках Захисту Вітчизни (Основи медичних знань) як засіб формування ключових освітніх компетентностей здобувачів освіти»
         Як відомо, навички набуваються в діяльності, через прийняття рішень та відпрацювання моделей поведінки. Тому на відміну від традиційних уроків, коли вчитель переважно говорить, а здобувачі освіти слухають, на заняттях з основ медичних знань використовую інтерактивні методи навчання, що базуються на активній участі самих здобувачів освіти у процесі набуття знань.
Інтерактивні технології навчання при викладанні предмета Захист Вітчизни (Основи медичних знань) сприяють кращому відпрацюванню та дотриманню певних моделей поведінки, допомагають зберегти та покращити власне здоров’я. З досвіду можу сказати, що найбільш ефективними методами навчання на уроках з основ здоров’я є мозковий штурм; крісло автора; обговорення великою групою («спрямована дискусія»); робота та виконання вправ у малих навчальних групах; рольова гра; дискусії; моделювання конкретних життєвих ситуацій; виконання проектів;  перегляд і обговорення тематичних відеофільмів та соціальних реклам; виконання творчих завдань (скласти поезію, оповідання з конкретної теми, створення соціальних реклам).
Інтерактивне навчання ефективно сприяє формуванню навичок, вмінь, цінностей, створенню атмосфери співробітництва, взаємодії.
Згідно програми Захист Вітчизни (Основи медичних знань) конкретним результатом навчання визначено розвиток здоров’язбережувальних компетенцій здобувачів освіти, поглиблення життєвих навичок (зокрема прийняття рішень, розв’язання проблем, творчого та критичного мислення, спілкування, самооцінки та почуття гідності, протистояння негативному психологічному впливові, подолання емоцій та стресу, а також розвиток співчуття і відчуття себе як громадянина), усвідомлення здобувачами освіти необхідності відповідати за життя, здоров’я, безпеку та добробут свій та оточуючих.
Вважаю, що даних результатів можна досягти, коли буде взаємодія не лише викладача та здобувача освіти, а здобувачів освіти між собою, і дуже важливо дітей та батьків. Тому батьки спільно з викладачами повинні розвивати  здоров’язбережувальні компетенції своїх дітей. Залучення батьків до партнерства корисне як для самих здобувачів освіти, так і для їхніх родин, тому  піклування про здоров’я дитини – спільне завдання школи і родини. Підтримка батьків має велике значення, оскільки за здоров’я дитини відповідає передусім родина.      
Знання, які отримує учень на уроці – це ще не означає, що він ними буде користуватися у житті, тому намагаюся викладати предмет так, щоб крізь кожен урок проходив життєвий приклад, який можуть наводити здобувачі освіти з власного життя, із ЗМІ, з життя друзів, близьких та рідних. Також один із важливих, на мою думку, інтерактивних методів навчання, який часто використовую у своїй практиці - це моделювання і розв’язання життєвих ситуацій.  Це дозволяє показати значущість даного предмету для життя.
Використання на уроках інтерактивних методів навчання сприяє розвитку життєвих (психосоціальних) навичок здобувачів освіти, кращому відпрацюванню та дотриманню певних моделей поведінки, які допоможуть зберегти та покращити власне здоров’я.
Творчий підхід викладача, впровадження новітніх технологій, проблемних ситуацій, завдання розвиваючого характеру, сприяють формуванню в учнів здоров’язбережувальних компетентностей, стійкому переконанні у здоровому способі життя та дотриманні правил безпечної поведінки.

Комментариев нет:

Отправить комментарий